Неділя
19.05.2024
00:58
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Кунчанська загальноосвітня школа І-ІІ ст.
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Мої статті [8]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 21

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Мої статті

Основні види інтерактивних методів на уроках основ здоров’я.

Основні види інтерактивних методів на уроках основ здоров’я.

У Національній доктрині зазначено що, найважливішим завданням сучасної шкільної освіти є формування мотивації до збереження та зміцнення здоров’я людини. Школа має навчити школярів використовувати резервні сили свого організму, оволодіти життєвими навичками здорової та безпечної поведінки, спілкуватись з людьми, передбачати наслідки своєї поведінки та вміти приймати своєчасні рішення, а також формувати цінності і переконання, які сприяють свідомому вибору здорової поведінки та наміру дотримуватись її протягом життя.

Вирішення цього завдання покладено на новий інтегрований курс "Основи здоров’я”, який за своїм змістом об’єднує питання здоров’я та безпеки життєдіяльності на основі діяльнісного підходу. Метою його є формування в учнів свідомого ставлення до свого життя та здоров’я, формування здоров’язберігаючих компетентностей. Як відомо, навички набуваються в діяльності, через прийняття рішень та відпрацювання моделей поведінки. Тому на відміну від традиційних уроків, коли вчитель переважно говорить, а учні слухають, на заняттях з основ здоров’я слід використовувати інтерактивні методи навчання, що базуються на активній участі самих учнів у процесі набуття знань.

Слово "інтерактив” походить від англійського слова "interakt”, де "inter” – взаємний і "act” – діяти. Таким чином, інтерактивний – здатний до взаємодії, діалогу. Інтерактивне навчання – це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності, яка має створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність.

Суть інтерактивного навчання у співнавчанні, взаємонавчанні (колективному, груповому, у співпраці), де і учень і вчитель рівноправні, рівнозначні суб’єкти навчання. При інтерактивному навчанні не може бути домінування одного учасника навчального процесу над іншими, однієї думки над іншою, а учні вчаться бути демократичними, критично мислити, приймати продумані рішення, спілкуватися з іншими людьми.

Інтерактивні технології навчання при викладанні предмета "Основи здоров’я” сприятимуть кращому відпрацюванню та дотриманню певних моделей поведінки, які допоможуть зберегти та покращити власне здоров’я.

З практики можна сказати, що найбільш ефективними методами навчання на уроках з основ здоров’я вважаються:

·        "мозковий штурм”, або брейнсторм;

·        обговорення великою групою ("спрямована дискусія”);

·        робота та виконання вправ у малих навчальних групах;

·        рольова гра;

·        дебати, дискусії;

·        розгляд та аналіз конкретних життєвих ситуацій;

·        виконання проектів;

·        перегляд і обговорення тематичних відеофільмів;

Використання таких методів забезпечує творчу співпрацю між учнями та вчителем.

Для того, щоб поближче познайомитись з використанням інтерактивних технологій на уроках з основ здоров’я, розглянемо деякі з них.

Як свідчать опитування педагогів, робота в групах – це улюблена і найуживаніша в навчальному процесі технологія. Дискусії та обговорення можна проводити цілим класом. Однак вони набагато ефективніші, коли їх проводять у групах (зокрема, якщо клас великий, а час обмежений). Групове обговорення максимально підвищує активність і внесок кожного учасника. Дискусія допомагає уточнити власні уявлення, усвідомити почуття і ставлення. Обговорення в групах дає змогу учням більше дізнатися один про одного, стимулює вільний обмін думками, збільшує вірогідність того, що учні краще зрозуміють почуття і позиції інших. Робота в групах розвиває життєві навички активного слухання, співпереживання, співробітництва, упевненої поведінки і толерантності. Для ефективної організації роботи в групах педагог-тренер повинен:

·        чітко формулювати мету: вивчити тему, обговорити ситуацію, проблему; сформулювати запитання, запропонувати ідеї або варіанти рішень;

·        повідомити скільки часу відводиться на це завдання;

·        сформувати групи (бажано з 2-6 осіб), використовуючи різні прийоми об’єднання;

·        розташувати групи так, щоб учасники кожної сиділи поряд і добре чули одне одного;

·        запропонувати групам обрати того, хто записуватиме запропоновані варіанти і стежитиме за дотриманням простих правил. Після обговорення на прохання тренера протоколісти або бажаючі розповідають про те, як відбувалося обговорення і які рішення було прийнято, тобто презентують свою роботу.

Можна додати ще кілька рекомендацій для роботи з групами:

·      найкраще розпочинати роботу з групами, що складаються з 2-4 осіб, тому що у невеликих групах учням легше подолати сором’язливість; коли ви відчуєте, що учасники набули впевненості, групи можна збільшити до 5-6 осіб;

·      краще не доручати учасникам формувати групи за власним бажанням, бо це може призвести до образи або дискримінації деяких дітей; формуючи групи, стежте, щоб їх склад змінювався якомога частіше;

·      наголосіть на важливості принципу «один за всіх, і всі за одного», що ви єдина команда і що усі члени групи мають зробити свій внесок у вирішення поставленого завдання, а успіх групи буде залежати від окремого внеску кожного;

·      у деяких випадках доцільно формувати групи за ознакою статі.

Наведемо фрагмент тренінгу з підготовки вчителів до викладання предмета "Основи здоров’я” (робота в групах).

Учителі об’єднуються у 4 групи (по чотири особи за принципом "1,2,3,4”), і кожна з них отримала чотири відмінних одне від одного завдання на окремому аркуші. За 10 хвилин вони повинні познайомитись із запропонованими інтерактивними методами, а після цього 2 та 4 номери по ходу годинникової стрілки три рази переходять в інші групи, де знайомлять зі своєю інформацією та отримують нову інформацію від учасників інших груп. Таким чином вони ознайомляться з різними інтерактивними методами, а коли повернуться до своєї групи, то обміняються отриманою інформацією. Цей вид роботи називається "мозаїка” – дуже ефективний метод, який дозволяє за короткий період часу познайомитись з великим обсягом нової інформації.

Цікавим та ефективним методом роботи також є "рольова гра”, яка подобається як учителям, так і учням.

Категорія: Мої статті | Додав: Зумлячка (11.02.2014)
Переглядів: 3890 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites