Навчальна програма
курсу Microsoft
«Учителі в онлайні»
Програма
підготовки вчителів загальноосвітніх навчальних закладів, викладачів і
методистів інститутів післядипломної педагогічної освіти, викладачів та
студентів педагогічних ВНЗ у галузі впровадження інформаційних технологій у
навчально-виховний процес
Пояснювальна записка
Навчальний курс Microsoft «Учителі в онлайні» розроблено у відповідності з
визначеними в Державній цільовій програмі «Сто відсотків» цілями щодо
вдосконалення системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів
у сфері впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у
навчально-виховний процес та забезпечення стовідсоткового володіння такими
знаннями всіма педагогічними працівниками.
Курс призначено для вчителів загальноосвітніх навчальних закладів,
викладачів і методистів інститутів післядипломної педагогічної освіти,
викладачів та студентів педагогічних ВНЗ, які володіють інформаційними технологіями
на рівні вимог курсу Microsoft «Цифрові технології».
Мета та завдання курсу
Мета курсу — підвищити інформатично-комунікативну
компетентність вчителів, сформувавши
в них уміння та навички використання сучасних інтернет-технологій у процесі
викладання, зокрема дистанційного, а також для контролю знань, вирішення
завдань із виховання, підготовки звітів, підвищення кваліфікації та залучення
до навчального процесу всіх зацікавлених осіб.
Завданнями курсу є:
- формування в учителів цілісного
погляду на сучасні інтернет-технології, розуміння можливостей цих
технологій та способів їх використання для вирішення своїх професійних
завдань;
- розвиток навичок практичного
використання зазначених технологій для організації навчального середовища,
підготовки до уроків, спілкування з учнями та батьками, взаємодії з
колегами та обміну практичним досвідом;
- формування вміння самостійно
опановувати нові технології, які сприяють покращенню навчання та
викладання.
Структура навчальної програми
Навчальна
програма складається з:
- пояснювальної
записки, де визначено її мету та завдання, а також наведено рекомендації
щодо навчання та викладання матеріалу за програмою;
- змісту
навчального матеріалу;
- додатку, де
вказано перелік основних і додаткових ресурсів.
Рекомендації щодо викладання та
навчання за програмою
Програма курсу розрахована на 16 годин. На сайті shkola.org.ua розміщено
навчальні матеріали, з якими можна працювати у режимі онлайн (за наявності
постійного підключення до Інтернету) або на локальному комп’ютері, попередньо
завантаживши матеріали з сайту.
Розподіл навчальних годин на
вивчення курсу
№
|
Частина навчальної програми
|
Години
|
1.
|
Ваш робочий
простір в Інтернеті
|
6 год
|
2.
|
Платформа для навчальних закладів
|
2 год
|
3.
|
Інтернет-середовище для освітян
|
4 год
|
4.
|
Огляд технологій та ресурсів, призначених для освітян
|
4 год
|
|
Всього:
|
16 год.
|
Зміст навчального матеріалу та
вимоги до навчальних досягнень
Зміст навчального
матеріалу
|
Вимоги до навчальних
досягнень
|
1. Ваш робочий простір в Інтернеті (6 год)
|
1. Оптимізація робочого часу вчителя (0,5 год
Типові завдання
вчителя та можливості їх оптимізації завдяки використанню сучасних інтернет-технологій
|
Слухач:
описує: типові завдання вчителя та пов’язані з їх виконанням проблеми
|
2. Початок роботи (1 год)
Огляд служб Інтернету,
створення онлайнової спільноти, створення блогу та керування ним
|
Слухач:
описує: призначення групи та блогу
вміє: створити в службі Windows Live групу та запросити до
неї учасників,
створити блог, розміщувати повідомлення на блозі та видаляти їх
|
3. Планування як інструмент керування часом
(1,5 год)
Створення навчального
плану у вигляді текстового документа за допомогою онлайнового пакета Office
Web Apps, ведення календаря групи.
Вправа 3.1.
Додавання календарного і навчального планів на блог
|
Слухач:
описує: можливості календаря служби Windows Live і онлайнового пакета
Office Web Apps;
вміє: створити календар, заповнити його, створити документ за допомогою
пакета Office Web Apps;
вміє: опублікувати посилання на календар та документ на блозі
|
4. Підготовка до проведення уроків (1 год)
Зберігання навчальних матеріалів в Інтернеті, публікація навчальних
матеріалів на блозі, ведення
класного журналу за допомогою Excel Web App.
Вправа 4.1.
Робота з електронними таблицями в програмі Excel Web App
|
Слухач:
використовує: онлайнове сховище для зберігання документів та фотографій;
вміє: надавати спільний доступ до документів, додавати посилання на блог
|
5. Спілкування з учнями та батьками (2 год)
Розсилка повідомлень через групу, надання консультацій через блог,
приватне спілкування в Messenger, Публікація
звітів про позакласні заходи в групі та на блозі
Вправа 5.1. Публікація завдань в блозі, відповіді на приватні
запитання в Messenger, Вправа 5.2.
Публікація звітів про позакласні заходів в групі класу, Вправа 5.3.
Публікація звітів про позакласні заходив в блозі
|
Слухач:
вміє: розсилати повідомлення всім членам групи, використовувати Messenger для
обміну миттєвими повідомленнями, публікувати інформацію у блозі;
порівнює: можливості виконання одних і тих самих завдань за допомогою
груп та блогів
|
ІІ. Платформа для
навчальних закладів (2 год)
|
6. Огляд платформи Microsoft Live@edu для роботи, навчання і спілкування (1 год)
Огляд
можливостей служби Microsoft Live@edu, реєстрація навчального закладу в
Microsoft Live@edu, приклади використання
|
Слухач:
розуміє: які переваги може отримати навчальний заклад від використання Microsoft Live@edu
|
7. Використання платформи Microsoft Live@edu (1
год)
Початок роботи, керування контактами, використання електронної
пошти, обмін миттєвими повідомленнями,
робота з календарем і списком справ
|
Слухач:
розуміє: як за допомогою Microsoft Live@edu здійснюється зв’язок та спільна робота
|
ІІІ.
Інтернет-середовище для освітян (4 год)
|
8. Професійна освітня мережа «Партнерство в
навчанні» (1 год)
Знайомство з освітньою
мережею Microsoft «Партнерство в навчанні», реєстрація, вхід в
мережу і огляд інтерфейсу, заповнення профілю учасника
Вправа 8.1.
Реєстрація в мережі
|
Слухач:
розуміє: цілі та можливості мережі;
вміє: зареєструватися у ній, заповнити свій профіль та профіль свого
навчального закладу або установи
|
9. Спілкування з учасниками освітньої мережі Microsoft «Партнерство в навчанні» (1 год)
Запрошення
колеги до мережі, пошук учасників мережі і спілкування з ними
Вправа 9.1.
Пошук зареєстрованих учасників в
мережі
|
Слухач:
вміє: знайти колегу у мережі, організувати спілкування через мережу;
|
10. Спільноти (1 год)
Огляд
можливостей спільноти, створення спільноти
Вправа 10.1.
Приєднання до існуючої спільноти, Вправа 10.2. Створення оголошення, Вправа 10.3.
Додавання коментаря в дискусію, Вправа 10.4. Додавання документа в спільноту,
Вправа 10.5. Додавання посилання на файл або веб-сайт
|
Слухач:
розуміє: цілі створення спільнот, переваги, які вони надають;
вміє: приєднатися до існуючої спільноти та користуватися нею;
|
11. Документи і ресурси освітньої мережі
Microsoft «Партнерство в навчанні» (1 год)
Загальні й
особисті документи, ресурси класної кімнати, інструменти та програми
Вправа 11.1.
Додавання ресурсів в бібліотеку мережі
|
Слухач:
розуміє: відмінності між загальними і особистими документами
|
ІV. Огляд технологій і ресурсів, призначених для освітян (4 год)
|
12. Програми і засоби для підвищення
продуктивності
Пошукова
система Bing, поштовий клієнт Windows
Live Mail, редактор блогів Windows Live Writer, програма обміну миттєвими
повідом-леннями Windows Live Messenger, програма синхронізації Windows Live
Mesh, програма для створення блокнотів Microsoft OneNote
|
Слухач:
описує: призначення зазначених програм
розуміє: які переваги може надати їх використання
|
13. Програми і ресурси для підтримки навчального
процесу
Математична програма Microsoft Mathematics 4.0, AutoCollage, віртуальний
телескоп WorldWide Telescope, програма для створення панорам і тривимірних
турів Microsoft Photosynth, програма для розвитку музичних здібностей Songsmith,
перекладач Bing Translator, карти Bing Maps
|
Слухач:
описує: призначення зазначених програм
розуміє: які переваги може надати їх використання
|
14. Програми для створення навчального вмісту
Програма Фотоколекція Windows Live, призначена для впорядкування і
редагування знімків, програма Кіностудія Windows Live, за допомогою якої можна створювати фільми.
|
Слухач:
описує: призначення зазначених програм
розуміє: які переваги може надати їх використання
|
Додаток
http://live.com —
сторінка реєстрації у службі Windows Live
http://shkola.org.ua
— сайт навчального курсу Microsoft «Учителі в онлайні»
http://explore.live.com
— домашня сторінка служби Windows Live
http://ua.partnersinlearningnetwork.com/
— освітня мережа Microsoft «Партнерство
в навчанні»
|