Навчальна програма  
курсу Microsoft  
«Учителі в онлайні»
  
Програма
підготовки вчителів загальноосвітніх навчальних закладів, викладачів і
методистів інститутів післядипломної педагогічної освіти, викладачів та
студентів педагогічних ВНЗ у галузі впровадження інформаційних технологій у
навчально-виховний процес
  
  
  
  
 
Пояснювальна записка
Навчальний курс Microsoft «Учителі в онлайні» розроблено у відповідності з
визначеними в Державній цільовій програмі «Сто відсотків» цілями щодо
вдосконалення системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів
у сфері впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у
навчально-виховний процес та забезпечення стовідсоткового володіння такими
знаннями всіма педагогічними працівниками.  
Курс призначено для вчителів загальноосвітніх навчальних закладів,
викладачів і методистів інститутів післядипломної педагогічної освіти,
викладачів та студентів педагогічних ВНЗ, які володіють інформаційними технологіями
на рівні вимог курсу Microsoft «Цифрові технології». 
Мета та завдання курсу
Мета курсу — підвищити інформатично-комунікативну
компетентність вчителів, сформувавши
в них уміння та навички використання сучасних інтернет-технологій у процесі
викладання, зокрема дистанційного, а також для контролю знань, вирішення
завдань із виховання, підготовки звітів, підвищення кваліфікації та залучення
до навчального процесу всіх зацікавлених осіб. 
Завданнями курсу є: 
 - формування в учителів цілісного
 погляду на сучасні інтернет-технології, розуміння можливостей цих
 технологій та способів їх використання для вирішення своїх професійних
 завдань;
 
 - розвиток навичок практичного
 використання зазначених технологій для організації навчального середовища,
 підготовки до уроків, спілкування з учнями та батьками, взаємодії з
 колегами та обміну практичним досвідом;
 
 - формування вміння самостійно
 опановувати нові технології, які сприяють покращенню навчання та
 викладання.  
 
 
Структура навчальної програми
Навчальна
програма складається з: 
 - пояснювальної
 записки, де визначено її мету та завдання, а також наведено рекомендації
 щодо навчання та викладання матеріалу за програмою;
 
 - змісту
 навчального матеріалу;
 
 - додатку, де
 вказано перелік основних і додаткових ресурсів.
 
 
Рекомендації щодо викладання та
навчання за програмою
Програма курсу розрахована на 16 годин. На сайті shkola.org.ua розміщено
навчальні матеріали, з якими можна працювати у режимі онлайн (за наявності
постійного підключення до Інтернету) або на локальному комп’ютері, попередньо
завантаживши матеріали з сайту. 
 
  
Розподіл навчальних годин на
вивчення курсу
 
 | 
  №  
  | 
 
  Частина навчальної програми 
  | 
 
  Години 
  | 
  
 
 | 
  1. 
  | 
 
  Ваш робочий
 простір в Інтернеті  
  | 
 
  6 год 
  | 
  
 
 | 
  2. 
  | 
 
  Платформа для навчальних закладів 
  | 
 
  2 год 
  | 
  
 
 | 
  3. 
  | 
 
  Інтернет-середовище для освітян  
  | 
 
  4 год 
  | 
  
 
 | 
  4. 
  | 
 
  Огляд технологій та ресурсів, призначених для освітян 
  | 
 
  4 год 
  | 
  
 
 | 
    
  | 
 
  Всього: 
  | 
 
  16 год. 
  | 
  
 
  
Зміст навчального матеріалу та
вимоги до навчальних досягнень
  
 
 | 
  Зміст навчального
 матеріалу 
  | 
 
  Вимоги до навчальних
 досягнень 
  | 
  
 
 | 
  1. Ваш робочий простір в Інтернеті (6 год) 
  | 
  
 
 | 
  1. Оптимізація робочого часу вчителя (0,5 год 
 Типові завдання
 вчителя та можливості їх оптимізації завдяки використанню сучасних інтернет-технологій 
  | 
 
  Слухач:  
 описує: типові завдання вчителя та пов’язані з їх виконанням проблеми 
   
  | 
  
 
 | 
  2. Початок роботи (1 год) 
 Огляд служб Інтернету,
 створення онлайнової спільноти, створення блогу та керування ним 
  | 
 
  Слухач:  
 описує: призначення групи та блогу 
 вміє: створити в службі Windows Live групу та запросити до
 неї учасників, 
 створити блог, розміщувати повідомлення на блозі та видаляти їх 
  | 
  
 
 | 
  3. Планування як інструмент керування часом  
 (1,5 год) 
 Створення навчального
 плану у вигляді текстового документа за допомогою онлайнового пакета Office
 Web Apps, ведення календаря групи. 
 Вправа 3.1.
 Додавання календарного і навчального планів на блог 
   
   
   
  | 
 
  Слухач:  
 описує: можливості календаря служби Windows Live і онлайнового пакета
 Office Web Apps; 
 вміє: створити календар, заповнити його, створити документ за допомогою
 пакета Office Web Apps; 
 вміє: опублікувати посилання на календар та документ на блозі 
   
  | 
  
 
 | 
  4. Підготовка до проведення уроків (1 год) 
 Зберігання навчальних матеріалів в Інтернеті, публікація навчальних
 матеріалів на блозі, ведення
 класного журналу за допомогою Excel Web App. 
 Вправа 4.1.
 Робота з електронними таблицями в програмі Excel Web App    
  | 
 
  Слухач:  
 використовує: онлайнове сховище для зберігання документів та фотографій; 
 вміє: надавати спільний доступ до документів, додавати посилання на блог 
   
  | 
  
 
 | 
  5. Спілкування з учнями та батьками (2 год) 
 Розсилка повідомлень через групу, надання консультацій через блог,
 приватне спілкування в Messenger,  Публікація
 звітів про позакласні заходи в групі та на блозі 
 Вправа 5.1. Публікація завдань в блозі, відповіді на приватні
 запитання в Messenger,  Вправа 5.2.
 Публікація звітів про позакласні заходів в групі класу, Вправа 5.3.
 Публікація звітів про позакласні заходив в блозі 
  | 
 
  Слухач:  
 вміє: розсилати повідомлення всім членам групи, використовувати Messenger для
 обміну миттєвими повідомленнями, публікувати інформацію у блозі; 
 порівнює: можливості виконання одних і тих самих завдань за допомогою
 груп та блогів 
  | 
  
 
 | 
  ІІ. Платформа для
 навчальних закладів (2 год) 
  | 
  
 
 | 
  6. Огляд платформи Microsoft Live@edu  для роботи, навчання і спілкування (1 год) 
 Огляд
 можливостей служби Microsoft Live@edu, реєстрація навчального закладу в
 Microsoft Live@edu, приклади використання 
  | 
 
  Слухач:  
 розуміє: які переваги може отримати навчальний заклад від використання Microsoft Live@edu 
  | 
  
 
 | 
  7. Використання платформи Microsoft Live@edu (1
 год) 
 Початок роботи, керування контактами, використання електронної
 пошти,  обмін миттєвими повідомленнями,
 робота з календарем і списком справ 
  | 
 
  Слухач:  
 розуміє: як за допомогою Microsoft Live@edu здійснюється зв’язок та спільна робота  
  | 
  
 
 | 
  ІІІ.
 Інтернет-середовище для освітян (4 год) 
  | 
  
 
 | 
  8. Професійна освітня мережа «Партнерство в
 навчанні» (1 год) 
 Знайомство з освітньою
 мережею Microsoft «Партнерство в навчанні», реєстрація, вхід в
 мережу і огляд інтерфейсу, заповнення профілю учасника 
 Вправа 8.1.
 Реєстрація в мережі 
  | 
 
  Слухач:  
 розуміє: цілі та можливості мережі; 
 вміє: зареєструватися у ній, заповнити свій профіль та профіль свого
 навчального закладу або установи 
  | 
  
 
 | 
  9. Спілкування з учасниками освітньої мережі Microsoft «Партнерство в навчанні» (1 год) 
 Запрошення
 колеги до мережі, пошук учасників мережі і спілкування з ними 
 Вправа 9.1.
 Пошук зареєстрованих  учасників в
 мережі 
  | 
 
  Слухач:  
 вміє: знайти колегу у мережі, організувати спілкування через мережу; 
  | 
  
 
 | 
  10. Спільноти (1 год) 
 Огляд
 можливостей спільноти, створення спільноти 
 Вправа 10.1.
 Приєднання до існуючої спільноти, Вправа 10.2. Створення оголошення, Вправа 10.3.
 Додавання коментаря в дискусію, Вправа 10.4. Додавання документа в спільноту,
 Вправа 10.5. Додавання посилання на файл або веб-сайт 
  | 
 
  Слухач:  
 розуміє: цілі створення спільнот, переваги, які вони надають; 
 вміє: приєднатися до існуючої спільноти та користуватися нею; 
  | 
  
 
 | 
  11. Документи і ресурси освітньої мережі
 Microsoft  «Партнерство в навчанні» (1 год) 
 Загальні й
 особисті документи, ресурси класної кімнати, інструменти та програми 
 Вправа 11.1.
 Додавання ресурсів в бібліотеку мережі 
  | 
 
  Слухач:  
 розуміє: відмінності між загальними і особистими документами 
  | 
  
 
 | 
  ІV. Огляд технологій і ресурсів, призначених для освітян (4 год) 
  | 
  
 
 | 
  12. Програми і засоби для підвищення
 продуктивності 
 Пошукова
 система Bing, поштовий клієнт Windows
 Live Mail, редактор блогів Windows Live Writer, програма обміну миттєвими
 повідом-леннями Windows Live Messenger, програма синхронізації Windows Live
 Mesh, програма для створення блокнотів Microsoft OneNote  
  | 
 
  Слухач: 
 описує: призначення зазначених програм 
 розуміє: які переваги може надати їх використання 
  | 
  
 
 | 
  13. Програми і ресурси для підтримки навчального
 процесу 
 Математична програма Microsoft Mathematics 4.0, AutoCollage, віртуальний
 телескоп WorldWide Telescope, програма для створення панорам і тривимірних
 турів Microsoft Photosynth, програма для розвитку музичних здібностей Songsmith,
 перекладач Bing Translator, карти Bing Maps  
  | 
 
  Слухач: 
 описує: призначення зазначених програм 
 розуміє: які переваги може надати їх використання 
  | 
  
 
 | 
  14. Програми для створення навчального вмісту 
 Програма Фотоколекція Windows Live, призначена для впорядкування і
 редагування знімків, програма Кіностудія Windows Live, за допомогою якої  можна створювати фільми. 
  | 
 
  Слухач: 
 описує: призначення зазначених програм 
 розуміє: які переваги може надати їх використання 
  | 
  
 
Додаток
http://live.com —
сторінка реєстрації у службі Windows Live 
http://shkola.org.ua
— сайт навчального курсу Microsoft «Учителі в онлайні» 
http://explore.live.com
— домашня сторінка служби Windows Live 
http://ua.partnersinlearningnetwork.com/
— освітня мережа Microsoft «Партнерство  
в навчанні» 
		
	  |